Kategorie
Gemini.pl

Artykuły

X - Pomysł na prezent 3
X - Niezbędnik zimowy
x - Aurovitas ApoD3
X - Aurovitas LipiForma 3
X - Dermaprofi Cutis
X - Zimowe nowości
X - Przeziębienie dzieci i dorosłych
X - Kalendarz adwentowy 2023
4

Narkotyk, który zamienia ludzi w zombie?

Słuchaj artykułu
Pytanie od Zygmunta
Głośno jest ostatnio o narkotyku zombie. Czy rzeczywiście powoduje on, że człowiek zamienia się w potwora?

W USA odnotowano gwałtowny wzrost liczby zgonów spowodowanych przyjmowaniem tzw. narkotyku zombie. Jest to połączenie fentanylu lub heroiny z ksylazyną, substancją stosowaną w weterynarii do uspokojenia zwierząt. Narkotyk zombie znany jest także pod nazwą tranq, od angielskiego słowa tranquilizer – środek uspokajający.

Zażycie narkotyku zombie powoduje, że człowiek zaczyna przypominać tę znaną z filmów postać. 

Objawy związane z przyjmowaniem narkotyku zombie to: 

  • spadek siły, który uniemożliwia utrzymanie się na nogach;
  • otępienie;
  • wrzodziejące, trudne do wyleczenia rany

Osoby uzależnione od narkotyku zombie muszą często poddać się amputacji, aby zatrzymać rozwój owrzodzeń na ciele.

Wzrost śmiertelności spowodowanej przyjmowaniem narkotyku zombie zaniepokoił rząd USA. Ogłoszono plan przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się narkotyku w kraju oraz program profilaktyki, leczenia i pomocy osobom uzależnionym.

Przeczytaj również:
Wszywka alkoholowa. Jak działa esperal?

Daj nam znać, co myślisz o tym artykule

Wpisz swój komentarz...
Imię

Masz pytanie, szukasz porady?
Jeśli szukasz darmowej porady w zakresie zdrowia oraz przyjmowania leków lub suplementów diety, chętnie odpowiemy na Twoje pytanie.
Zapytaj farmaceutę