Poradnik
Zasady pozycjonowania produktów

Zasady pozycjonowania produktów

Produkty mogą być wyświetlane w Portalu w kolejności automatycznej lub z zastosowaniem kryteriów wybranych przez Użytkownika.

Użytkownik ma możliwości wyszukania produktu po wpisaniu w oknie wyszukiwarki interesującej go frazy. W oknie podpowiedzi Użytkownik ma możliwości zawężenia wyników wyszukiwania poprzez wybór:

  • Popularnej frazy z listy najczęściej wyszukiwanych fraz;
  • Producenta z listy najpopularniejszych producentów;
  • Produktu, poprzez jego wybór lub dodania do koszyka.

Po kliknięciu w “Zobacz wszystkie produkty” Użytkownikowi prezentowane są wszystkie produkty przypisane do danej frazy.

Po wyszukaniu danej frazy Użytkownikowi prezentowana jest lista produktów sortowanych automatycznie lub w oparciu o wybrane przez Użytkownika kryteria.

Zasady automatycznego sortowania produktów uwzględniają w szczególności takie parametry jak (po trafności):

  • Kategoria, w jakiej znajduje się produkt;
  • Producent oraz marka produktu;
  • Nazwa produktu;
  • Atrybuty, jakie są przypisane do produktu;
  • Szczegółowy opis produktu znajdujący się na Portalu;
  • Popularność produktu;

Użytkownik może sortować produkty m.in. według następujących kryteriów:

  • wg trafności;
  • wg ceny rosnąco;
  • wg ceny malejąco;

Dalsze sortowanie produktów przez Użytkownika możliwe jest poprzez wybór z dostępnych kategorii lub filtrów.

W wynikach posortowanych automatycznie pozycja produktu może być zmieniona na wyższą, dzięki zastosowaniu narzędzi promocji udostępnianych przez Usługodawcę. Zastosowanie płatnych narzędzi promocji produktu powoduje wyświetlanie na wyższej pozycji produktów podbitych (w ramach sortowania automatycznego), a następnie produktów bez podbicia.

Produkty obecnie niedostępne zawsze prezentują się na końcu listy, niezależnie od wyboru sortowania lub filtra.

Produkty mogą być również prezentowane Użytkownikowi po wejściu przez niego na wybraną kategorię lub podkategorię produktów. Po wybraniu danej kategorii lub podkategorii Użytkownikowi prezentowana jest lista produktów sortowanych automatycznie, lub w oparciu o wybrane przez Użytkownika kryteria.

Zasady automatycznego sortowania produktów uwzględniają w szczególności takie parametry jak wielkość sprzedaży produktu, wagę przypisanej oferty specjalnej oraz wewnętrznej roli produktów.

Użytkownik może sortować produkty m.in. według następujących kryteriów:

  • wg trafności;
  • wg popularności;
  • od najnowszych;
  • od A do Z;
  • od Z do A;
  • wg ceny rosnąco;
  • wg ceny malejąco;

Dalsze sortowanie produktów przez Użytkownika możliwe jest poprzez wybór z dostępnych kategorii lub filtrów.

W wynikach posortowanych automatycznie pozycja produktu może być zmieniona na wyższą, dzięki zastosowaniu narzędzi promocji udostępnianych przez Usługodawcę. Zastosowanie płatnych narzędzi promocji produktu powoduje wyświetlanie na wyższej pozycji produktów podbitych (w ramach sortowania automatycznego), a następnie produktów bez podbicia.

Produkty obecnie niedostępne zawsze prezentują się na końcu listy, niezależnie od wyboru sortowania lub filtra.