Lata 70. XIX wieku to czas, kiedy to mieszkańcy francuskiego Blois masowo korzystali z usług, jakie oferował Alfred Amour Garnier – fryzjer i perukarz, którego specjalnością były fryzury ślubne i wieczorowe. To od niego zaczęła się historia marki Garnier, która trwa po dziś dzień i sprawia, że włosy kobiet (choć nie tylko), mogą korzystać z wyjątkowych produktów do pielęgnacji.
Garnier bardzo szybko uznał, że mydło nie nadaje się do efektywnej higieny włosów. Wykonał serię prób, które zakończyły się rejestracją niegdysiejszego wynalazku w urzędzie, 2 czerwca 1904 roku. Do sprzedaży wprowadził także nowy produkt, czyli płyn do mycia włosów i brody, przy czym podstawą do ich stworzenia stała się baza roślinna. Produkty te miały wzmacniać, niwelować przetłuszczanie włosów i działać przeciwłupieżowo. Na tamte czasy Garnier był w Europie pionierem.
Sklep Garniera zaczął się szybko rozrastać podczas I wojny światowej i tak powstała nowa firma, która przyjęła nazwę Instytut Garniera. W 1929 roku pojawiła się z kolei nowa nazwa – Laboratoires Garnier, która pozostawała niezmienna przez długi czas. Wtedy to zachwycano się produktami Garniera. Firmą zarządzał chemik Bernard Guilpin oraz lekarz Gaston Roussel.
Oferta firmy poszerzyła się o pastę do zębów, szampon do włosów i wodę I'Eau de Beaute Garnier, Eau de bleuet Garnier. Takie działania zaowocowały ugruntowaniem pozycji firmy na rynku francuskim. Na rynku amerykańskim zaś produkty można było zacząć nabywać w 1926 roku, a 9 lat później zaczęły trafiać do rąk mieszkańców Szwajcarii.
Po II wojnie światowej rozpoczęła się praca nad zupełnie nowymi produktami i na rynku pojawił się artykuł dostępny jedynie w salonach fryzjerskich – wyciąg z rdzenia rośliny moelle. Tego samego roku do sprzedaży trafiła nietoksyczna farba Garnier, w butelce zaprojektowanej w stylu art deco. W związku z tym, że farbowanie włosów stało się bardzo modne, Garnier na rynek wypuścił Cristal Color oraz Moelle Color Reflets Lumiere.
Wciąż rozchodziło się o piękno włosów i tak powstała Belle Color – farba do domowego użytku, dostępna w 42 kolorach do wyboru, w dużej mierze o egzotycznych nazwach. W 1965 roku, choć nie bez wcześniejszych oporów, grupa L'Oreal odkupiła niewielką firmę Garnier, co zaowocowało pozyskaniem środków na badania i inwestycje oraz poszukiwaniem nowych formuł. W 1987 roku markę Amber Solaire włączono do Laboratoires Garnier, i tak powstają kosmetyki do skóry, chroniące przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych.
Załamanie rynku w latach 90. przyniosło Garnierowi powrót do korzeni i pracę w dziedzinie pielęgnacji skóry. Przez lata na rynku pojawiło się kilka ciekawych produktów, ale dalej nie brakowało tych do pielęgnacji włosów. W 1996 roku na rynku zagościł dobrze nam znany do dziś szampon Fructis. Z kolei poza produktami, zmienia się w 2000 roku logo, które ma obecnie postać trzech kulek, w kolorach zielonym, żółtym oraz różowym.
Dziś możemy mówić o kosmetykach nr 1, pośród tych naturalnych, uwzględniając rynki europejskie, choć Garnier zadomowił się także w USA, RPA, Brazylii i Chinach.