Firma ASA Sp. z o.o. rozpoczęła swoją działalność w 1999 roku. W tym samym roku został uruchomiony zakład produkcyjny. Jest to firma opierająca swoją działalność na profilaktyce zdrowia, dążeniu do tworzenia naturalnych kuracji, jak i propagująca nowoczesną formę profilaktyki. Zajmuje swoje miejsce pośród czołowych krajowych wytwórców suplementów diety i dermokosmetyków.
Z taśm produkcyjnych ASA schodzą preparaty, których zadaniem jest profilaktyczne działanie celem poprawy zdrowia osób z nich korzystających. W grę wchodzi także wspomaganie powrotu do zdrowia, poprawianie samopoczucia oraz uzupełnianie konwencjonalnej terapii. Firma, stawiając od początku na doświadczoną i wykształconą kadrę, jasno określoną strategię rozwoju, a także pracę w zakładzie, który spełnia najwyższe standardy sanitarne, może pochwalić się dużą konkurencyjnością na rynku suplementów diety i dermokosmetyków. ASA współpracuje z renomowanymi na całym świecie firmami, które zajmują się dostarczaniem surowców i nowych technologii.
Zaledwie rok po powstaniu firmy i uruchomieniu zakładu produkcyjnego na rynek zostały wprowadzone dwa pierwsze dermokosmetyki. Dietetyczne produkty spożywcze, które stworzyła firma ASA, zadebiutowały zaś w 2001 roku. Kolejny rok przyniósł rynkowi czołowe marki od ASA, czyli Artresan i Menoplant. Następnie, dla podniesienia rzetelności, jakości prowadzonych działań i ze względu na ciągły rozwój, zakład przeszedł przez wdrożenie i certyfikację systemu HACCP oraz norm ISO 9001:2000.
W plebiscycie „Świata farmacji” Artresan uplasował się na pozycji Produktu Roku 2004, zostając wybranym przez farmaceutów. Sama firma zaś doczekała się niebawem tytułu „Gazeli Biznesu 2005” w rankingu najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw, organizowanym przez „Puls Biznesu”. Kolejne lata przyniosły szereg nagród, w tym: Złoty OTIS 2006 dla Artresanu oraz „Laur Konsumenta 2006” dla Menoplant Soy-a 40+ – złote godło w kategorii „Farmaceutyki dla kobiet dojrzałych”. „Laur Konsumenta 2007 – Odkrycie roku 2007” przypadło LaciBios Femina, a w 2008 roku ASA stała się laureatem III edycji Ogólnopolskiego Programu Jakości w Polskich Przedsiębiorstwach.
Kolejne nagrody przypadły w udziale produktom MaxiVision, ponownie LaciBios Femina, Novocardii, Artresan, Sterolea, Immunosan i Moenoplant Soy-a 40+, który doczekał się kilku tytułów. Sama firma zaś dziś może chwalić się nagrodami, takimi jak wyróżnienie „Gali Biznesu 2011” czy też znalezienie się w elitarnym gronie Diamentów Forbesa 2009.
Obecnie ASA nieustannie poszerza dostępny asortyment, by wychodzić naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Może mówić o sobie jako o przedsiębiorstwie nie tylko nowoczesnym, ale i prospołecznym oraz odpowiedzialnym, wyznającym filozofię, że najważniejsza jest profilaktyka i stosowanie naturalnych składników. ASA dba ponadto o wdrażanie nowych projektów i inwestycje w działania edukacyjne.