SFD S.A. to firma, która rozpoczęła swoją działalność na rynku w 2010 roku, ale nie od sprzedaży suplementów dla sportowców, lecz stworzenia miejsca, w którym mogliby komunikować się ze sobą wszyscy miłośnicy aktywności fizycznej, w tym głównie kulturystyki. Mowa akurat o tej dziedzinie sportu, bowiem Mateusz Pazdan, dotychczasowy właściciel firmy Kulturystyka.pl będącej poprzedniczką SFD, chciał wypełnić lukę rynkową, czyli stworzyć forum dyskusyjne dla kulturystów amatorów.
Mateusz Pazdan będąc informatykiem, w 1999 roku zaczął pracę nad taką grupą dyskusyjną, pierwszą tego rodzaju w Polsce. Chciał zrzeszać ludzi interesujących się nie tylko jego wynikami, ale przede wszystkim kulturystyką i szerzej pojętą aktywnością fizyczną, by móc wymieniać się doświadczeniami, uzyskiwać konkretne wskazówki. Pierwsza jego strona www.kulturystyka.pl powstała ostatecznie w 2000 roku, a do tego pojawiło się również forum www.sfd.pl. Szybko okazało się, że potrzeby i zainteresowanie są znacznie większe i dzięki innym sympatykom sportu, serwis stał się największym w Polsce, a forum swoistym kompendium wiedzy. Działalność w tamtym czasie utrzymywała się głównie ze sprzedaży powierzchni reklamowych, a zainteresowanie wciąż rosło.
2003 rok przyniósł poszerzenie działalności i zaowocował sprzedażą suplementów diety dla sportowców. SFD przestało być już tylko i wyłącznie forum służącym wymianie wartości sportowych. Otworzony został jeden z pierwszych sklepów internetowych, a do tego kilka placówek stacjonarnych. Zainteresowanie nie tylko klientów indywidualnych, ale coraz więcej zapytań od firm pragnących dokonywać zakupów hurtowych, zaowocowało koncepcją otwarcia profesjonalnej hurtowni.
Dziś SFD S.A. to spółka zajmująca się handlem detalicznym oraz hurtowym odżywkami, suplementami diety, a także akcesoriami sportowymi. W Polsce to największa taka hurtownia. SFD posiada gamę kilku tysięcy produktów do wyboru, bazując na 100 wyselekcjonowanych producentach z całego świata. Do tego własne zaplecze handlowo-magazynowe, jak i oferta sprzedaży reklam i usług za pośrednictwem własnych portali internetowych. Spod marki SFD wychodzą również firmowe suplementy diety.