Firma Colgate-Palmolive powstała jako mały biznes mydła i świec. Jej działalność rozpoczął William Colgate w Nowym Jorku na początku XIX wieku. Ponad 200 lat później producent stał się firmą obsługującą konsumentów na całym świecie. Historia przedsiębiorstwa może odzwierciedlać siłę i innowacje, których używali jej pracownicy, aby nieustannie je przekształcać i znajdować nowe możliwości. Colgate-Palmolive w swojej działalności opiera się na trzech podstawowych wartościach korporacyjnych: trosce, globalnej pracy zespołowej i ciągłemu doskonaleniu. Jak twierdzi prezes firmy, wartości te znajdują odzwierciedlenie nie tylko w jakości produktów i reputacji firmy, ale także w zaangażowaniu w służenie społecznościom, w których prowadzi działalność. Pracownicy są również zaangażowani w rozwój technologii, która może sprostać zmieniającym się potrzebom konsumentów na całym świecie. W rzeczywistości celem Colgate-Palmolive jest wykorzystanie ich technologii do tworzenia produktów, które będą nadal poprawiać jakość życia konsumentów w miejscu ich zamieszkania.
Marka Colgate szczyci się składem swoich produktów. W swojej ofercie mają preparaty do zębów i pielęgnacji jamy ustnej, które są wegańskie i nie zawierają żadnych składników pochodzenia zwierzęcego, produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego ani substancji pomocniczych w przetwórstwie. W składzie nie znajdziemy również cukru. Marka używa substytutów cukru lub sztucznych i naturalnych słodzików. Produkty Colgate nie zawierają glutenu, który można znaleźć w pszenicy, życie i jęczmieniu.
Marka Colgate oferuje szeroką gamę past do zębów. Wśród nich mamy do wyboru pasty z linii: Total, Max White, MaxFresh, Advanced White, Maximum Cavity Protection oraz Herbal. Pasty Colgate mają za zadanie czyścić całą jamę ustną, zmniejszyć liczbę bakterii na zębach, języku, policzkach, dziąsłach oraz zapewnić wielogodzinną ochronę tych części jamy ustnej. Poszczególne produkty Colgate pomagają zapobiegać takim problemom jak: próchnica, problemy dziąseł, kamień nazębny, wrażliwość zębów, słabe szkliwo, przebarwienia, nieświeży oddech.
Jednym z produktów marki jest seria past do zębów Colgate Max White, która ma wspomagać wybielanie zębów przy codziennym jej stosowaniu. W skład serii wchodzi kilka preparatów do wybielania, np. Max White Charcoal, Max White Expert Anti Stain, Max White Expert Complete, Max White Optic.
Szczoteczki do zębów to kolejna część asortymentu marki Colgate. Producent oferuje rodzaje szczoteczek: manualne i z zasilaniem bateryjnym. Jeśli przy wyborze szczoteczki kierujemy się typem włosia, Colgate proponuje cztery typy: wyjątkowo miękkie, miękkie, średnie i twarde. Marka zdefiniowała korzyści, jakie płyną z używania ich szczoteczek do zębów, a należą do nich: odświeżenie oddechu, ulga przy wrażliwości zębów, wybielanie, czyszczenie policzków i języka.
Marka Colgate w swojej gamie produktów do higieny jamy ustnej nie zapomniała także o najmłodszych i specjalnie dla nich przygotowała szczoteczki do zębów z ich ulubionymi bohaterami. Aby zachęcić dzieci do codziennego mycia zębów, w ofercie znajdziemy szczoteczki: ze Świnką Peppą, Pidżamersami, Trollami czy Minionkami. Na rynku są dostępne dwa rodzaje szczoteczek do zębów dla dzieci Colgate: manualne i zasilane bateryjnie.