Mr. Ziggi to dezynfekujące środki do prania tkanin kolorowych i białych. W ich składach nie znajdziemy szkodliwych dla środowiska substancji, takich jak fosforany, zeolity i inne alergeny, co ma je jednocześnie czynić hipoalergicznymi, czyli przyjaznymi dla osób ze skłonnością do uczuleń. Przebadana dermatologicznie formuła ma za zadanie zwalczać bakterie, grzyby i roztocza, także w niskich temperaturach i w przypadku tkanin wymagających delikatnej pielęgnacji. Ucieszyć to może osoby, które z powodu roztoczy i ich wpływu na dolegliwości alergiczne i infekcje układu oddechowego musiały wygotowywać pościel. Płyny i proszki do prania Mr. Ziggi zaprojektowano też z myślą o ochronie środowiska, przez co mogą być one interesującą propozycją nie tylko dla osób ze skłonnością do alergii, ale też dla chcących dbać o ekologię podczas prania.
Podczas projektowania środków do prania Mr. Ziggi dużą wagę przykładano do ochrony środowiska naturalnego. Dlatego proszek i płyn tej marki ma łatwo wypłukiwać się z tkanin, nawet w przypadku użycia zbyt dużej ilości produktu – ma to sprzyjać zoptymalizowaniu zużycia wody potrzebnej do prania. Brak szkodliwych fosforanów i zeolitów pozwala na całkowite rozpuszczanie się środków do prania w wodzie, co zapobiega osadzaniu się ich pozostałości na dnach rzek i innych akwenów wodnych. Przedsiębiorstwo, które wytwarza produkty marki Mr. Ziggi, korzysta z ekologicznych rozwiązań: zamkniętego obiegu wody i paneli fotowoltaicznych, a w przygotowaniu znajduje się także własna oczyszczalnia ścieków. Środki piorące tej firmy otrzymywane są tak zwaną metodą suchą, która w porównaniu do konwencjonalnego procesu produkcji, pozwala na obniżenie zużycia energii elektrycznej nawet o 70%. Co więcej, Mr. Ziggi sprzedawany jest w kartonowych, biodegradowalnych opakowaniach. Według producenta są one całkowicie przetwarzalne i w większości pochodzą z recyklingu.
Dodatkowo ani płyny dezynfekujące, ani proszek Mr. Ziggi nie są testowane na zwierzętach. Zakłady, które wytwarzają te środki piorące, nie prowadzą ani nie są zleceniodawcami dla tego typu testów. Rozwój technologii pozwolił na porzucenie testów na zwierzętach w tym procesie na rzecz zaawansowanych, a jednocześnie etycznych testów laboratoryjnych.
W ofercie firmy znajdują się płyny piorąco-dezynfekujące w dwóch wariantach: Color i White oraz proszki do prania, także Color i White. Dzięki nowoczesnej technologii większego skoncentrowania produktu potrzeba mniejszej ilości substancji do prania, a to z kolei przyczynia się do oszczędności. Producent podaje, że na jedno pranie potrzeba jedynie 71,4 g proszku Mr. Ziggi. Przy 100 praniach to oszczędność rzędu 40 prań, co dobrze obrazuje jego wydajność.
Ambasadorem i twórcą marki Mr. Ziggi jest Zygmunt Chajzer, polski dziennikarz oraz prezenter radiowy i telewizyjny, szerzej znany jako prowadzący teleturniej „Idź na całość”. Jak sam zauważa, tworząc tę markę, zależało mu na współpracy z firmami polskimi. Dlatego dystrybucją proszku zajmuje się Europe Distribution Group Sp. z o.o., a za jego produkcję i skład odpowiada firma Clovin SA z Czyżewa na Podlasiu, jednego z najmniej zanieczyszczonych regionów Polski – i jak zapewnia Zygmunt Chajzer, producent bardzo stara się, by takim pozostał.